
Subaru FORESTER E-BOXER AWD ACTIVE
Pris: 339 900 kr (från 3 875 kr/mån)
- Bilinfo
- Årsmodell: 2020
- Mätarställning: 512
- Växellåda: Automat
- Finns i: Segeltorp
- Drivmedel: Hybrid el/bensin
Nya Forester ger dig allt! Högsta säkerhet, klassledande dragvikt och en helt ny drivlina. Vår tillförlitliga Boxermotor assisteras nu av en elmotor som ger dig bra vridmoment redan vid låga varv, mer effekt, högre körbarhet och allt detta med mer än tio procent lägre förbrukning. Konstruktionen är kompakt och har låg tyngdpunkt. e‑Boxer levererar ännu högre effektivitet och är mer responsiv, utan att tumma på säkerheten – en hybrid på Subaru-vis.
374 900 kr
Från 4 484 kr/mån Läs mer
2.0i Base CVT e-Boxer
Motor: 4-cylindrig Boxerdisel med turbo, DOHC, kamkedja, 16 ventiler bensin + elmotor
Storlek: 1.995 cm3
Max effekt: 150(110) /4.000
Max Vridmoment: 194/4000
Pris: 374.900:-
2.0i Active CVT e-Boxer
Motor: 4-cylindrig Boxerdisel med turbo, DOHC, kamkedja, 16 ventiler bensin + elmotor
Storlek: 1.995 cm3
Max effekt: 150(110) /4.000
Max Vridmoment: 194/4000
Pris: 399.900:-
2.0i Ridge CVT e-Boxer
Motor: 4-cylindrig Boxerdisel med turbo, DOHC, kamkedja, 16 ventiler bensin + elmotor
Storlek: 1.995 cm3
Max effekt: 150(110) /4.000
Max Vridmoment: 194/4000
Pris: 429.900:-
2.0i Summit CVT e-Boxer
Motor: 4-cylindrig Boxerdisel med turbo, DOHC, kamkedja, 16 ventiler bensin + elmotor
Storlek: 1.995 cm3
Max effekt: 150(110) /4.000
Max Vridmoment: 194/4000
Pris: 449.900:-
e-Boxer
Vår 2-liters Boxermotor med direktinsprutning assisteras av en elmotor som sitter integrerad i växellådan. e‑Boxer förvaltar Subarus DNA, den symmetriska fyrhjulsdriften. Konstruktionen är kompakt och har låg tyngdpunkt. e‑Boxer levererar ännu högre effektivitet och är mer responsiv, utan att tumma på säkerheten – en hybrid på Subaru-vis.
Symmetrical AWD
Kontroll leder till ökat självförtroende, och stabiliteten i Forester skapar en rörlighet som imponerar. Alla Subarus bilar stärker din självsäkerhet bakom ratten genom den symmetriska 4-hjulsdriften i kombination med den unikt balanserade Boxermotorn. Systemet ger kraft åt alla fyra hjulen samtidigt, vilket ökar kontrollen oavsett underlag och väderförhållanden. Forester har utmärkt kursstabilitet och styrprecision, tack vare att huvudkomponenterna är horisontellt placerade. Samtidigt skapar den låga tyngdpunkten en engagerad och responsiv körupplevelse. De unika fördelarna med symmetrisk 4-hjulsdrift gör Forester lättmanövrerad och hjälper dig att undvika faror på vägarna.
X-Mode
Det är en trygg känsla att köra nya Forester. Du sitter högt och har en fantastisk runtom- sikt. Obehindrat tar sig bilen fram på alla underlag tack vare 22 cm markfrigång, fyrhjulsdrift och X-Mode-funktionen för terrängkörning, om så behövs. Bekväma säten, stabil fjädring och kraftig ljudisolering minskar tröttheten vid långa körningar.
Växellådor
Med den steglösa automatlådan Lineartronic får du extra bra gasrespons och effektivitet i din Forester. Lineartronic håller ett optimalt varvtal och behåller tempot, som du annars kan tappa under en växling. Den unika tekniken maximerar bränsleeffektiviteten och håller farten lätt och smidigt flytande med en direkt känsla från e-Boxermotorn. Lineartronic i samarbete med e-Boxer klarar även högre vridmoment med mindre mekaniskt buller för en mjukare och tystare körning. Den adaptiva och steglösa automatlådan ger säker kraft vid acceleration, känner av alla förhållanden på vägen och fördelar automatiskt kraften mellan fram- och bakhjul.
Eyesight
På Subaru tror vi på heltäckande säkerhet och en viktig del i detta är förebyggande krocksäkerhet som fokuserar på att hindra att en olycka inträffar överhuvudtaget. Det är därför Subaru har skapat EyeSight vårt eget banbrytande säkerhets- och förarassistanssystem. EyeSight använder två stereokameror som ett extra par ögon för att fånga tredimensionella färgbilder av vägen framför dig med utmärkt bildigenkänning. Genom att använda bilder från båda kamerorna för att exakt bestämma form, hastighet och avstånd, upptäcker systemet inte bara bilar och andra större fordon, utan även motorcyklar, cyklar och fotgängare.
Den Adaptiva farthållaren håller inte bara farten som traditionella farthållningssystem gör. När den känner av ett fordon framför, anpassar den adaptiva farthållaren hastigheten för att hålla ett visst avstånd till fordonet genom att övervaka avståndet och skillnaden i hastighet. Systemet anpassar motorgång, kraftöverföring och inbromsning i förhållande till trafiken inom ett brett register (från 0 km/h till 180 km/h). Systemet är avsett att användas på motorvägar, landsvägar eller liknande. Om trafiken är ryckig reagerar systemet på det framförvarande fordonets bromsljus och hjälper bilen att reagera tidigare med mjukare inbromsningar, vilket ger ökad komfort under långa körningar.
Linjevarnare/körfältshjälpsystem. Om du skulle brista i uppmärksamhet och bilen börjar glida över i det andra körfältet reagerar linjevarnaren direkt med en ljudsignal och en indikator börjar blinka. Körfältshjälpsystemet aktiveras endast i hastigheter på ca 60 km/h eller mer. Om du vid hastigheter på ca 50 km/heller mer, råkar glida nära kanten av ditt körfält och börjar lämna körfältet utan att signalera, varnar istället linjevarnaren dig med en ljudsignal och en indikator som blinkar, innan du lämnar körfältet.
Filhållningsassistans Vid körning på motorväg, landsväg och liknande vägar håller stereokameran koll på filmarkeringarna för att upptäcka om bilen oavsiktligt skulle lämna körfältet. Systemet är aktivt från cirka 65 km/h och hjälpstyr automatiskt tillbaka bilen i körfältet för ökad säkerhet.
Autobroms med kollisionsvarning När systemet känner av att bilen riskerar att kollidera med ett fordon eller annat hinder framför dig, avger kollisionsvarningen en ljudsignal och en indikator börjar blinka på instrumentbrädan. Om du trots varningen inte gör en undanmanöver, kan systemet automatiskt slå på bromsarna för att dämpa kraften i sammanstötningen eller, om möjligt, förhindra en kollision helt och hållet. Om du hinner göra en undanmanöver hjälper även Active Torque Vectoring dig att förhindra en kollision.
Uppmärksamhetshjälp Om du har ett hinder framför dig och du råkar köra framåt istället för bakåt, avger uppmärksamhetshjälp i EyeSight flera korta pip, en blinkande indikator tänds och gaspådraget stryps för att undvika en kollision.
;